Cultuur · 25 april 2023

Nog steeds reclame aan huis door de brievenbus, heb je daar wat aan?

Jarenlang zag ik bij mijn ouders thuis een destijds enorm dik pakket met foeililleke reclame de brievenbus door komen, als je al op andere post zat te wachten kon je het wel schudden, want na dat zooitje ongeregeld omringd met een plastice hoes, kon er geen andere post de brievenbus meer door. Ik heb zelfs nog een tijdje voor het bedrijf gewerkt dat die folders bij ons in de gemeente rond bracht, ik zeg je dat was geen super licht werk helaas, maarja ik mag niet klagen, de jaren daarna kreeg ik t enkel zwaarder en zwaarder wat werk betreft, maar daar koos ik zelf voor.

Toen ik jaren later ervoor koos om op mijzelf te gaan wonen, althans samen met mijn partner, zat ik eens rond de neuzen en te zoeken naar van die mooie ja/nee stickers. Want om eerlijk te zijn, de lokale courant vind ik dan soms nog wel interessant om te lezen, zeker als radiomaker, je moet toch een beetje lokaal up toe deet blijven.
Maar ik kwam er snel achter dat enkel zo’n sticker niet veel nut had, althans en de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen, in Den Haag niet … dus neuzelde ik nog wat verder rond op het net, en kwam er toen achter dat je zelf je folder pakket kon samenstellen. Ik merkte toch wel dat mede door het aangeven dat ik toch nog van die dikke folder pakketten binnen kreeg, het krijgen van die pakketten gelukkig afnam, en er dus weer andere post door de brievenbus paste. En dat was dus dat zelf samengestelde folderpakket, bijvoorbeeld op sites als KiesJeFolders.nl kan je uit diverse folders kiezen die je dan thuisgestuurd krijgt via postNL , oke een extra taakje voor hun, maarja eerlijkheidshalve , hun brengen toch de post al rond, en het is niet dagelijks, maar eens per week.
EN! Denkende aan goed zijn voor het milieu, het scheelt per persoon weer een halve boom aan papier wat je NIET krijgt, waar je toch ook niks mee doet.
Dus al met al één plus één is twee… het levert voor alle partijen een groot voordeel op!


U kent ze wel, de plastic zak met wel 20 folders van allerlei formaten die op maandag in de bus valt. Net als kranten lukt het de bezorger niet om dit goed vol te houden, maar in tegenstelling tot de krantenbezorger, die de niet bezorgde krant dan ook helemaal niet bezorgt, komt het pakketje folders dan soms de woensdagmiddag als de bezorgende scholier , of de moeder, het alsnog langs brengt. Wel aan. Je kunt natuurlijk op de beeldschermen gaan kijken naar aanbiedingen en modellen. Maar dan doe je alleen wat je weet. Dit lijkt efficiënter dan de stapel papier van de handelaren door kijken. Maar het papier komt weer bij het oud papier en dan kom je nog wel eens op ideeën.

De laatste keer zat er een opvallend velletje bij van den bedrijf of bedrijfje uit België, gok ik zo.

Het begon nogal ouderwets, met een angstig makende zin, wat betekent dat de mensen van dit bedrijfje het reclamevel waarschijnlijk zelf in elkaar gefabriekt hebben. Het begon met deze uitroep: UW WONING IN GEVAAR? Het bleek te gaan om volgens deze mensen de Structurele

vochtproblemen in woningen. Dan gaat het hier niet om de toiletten en de water-aanvoer, maar om deze zaken, zelfs zaken waar ik nog nooit van had gedacht dat ze zouden kunnen bestaan.

Ik noem even de rits problemen waardoor je meteen dit bedrijfje moet gaan bellen. Dus u kunt de volgende vochtproblemen hebben: Salpeter (rarara) Condensatie, Optrekkend vocht, Water in kelders (wie heeft die nog) en de luchtkwaliteit in uw woning (hoe test je dat dan). Er miste er een, vocht in de kruipruimtes of valt dit annexe probleem bij de kelders?

Nu komt het : Er staat: Onze Experten zijn deze week in uw regio. U kunt ons bellen van maandag tot zaterdag, dus zaterdag niet bellen hoor. En dat bellen kan van 0.600 uur tot 19.00 uur. Zo kun je om 6.00 u diejen mens uit zunne bed bellen! Ik verdenk door deze tekst dat dit bedrijf uit Vlaanderen het hele Nederlandse contingent aan woningen nu wil gaan bestrijken. Bv. De onderkant van uw vloer bestrijken met een of ander goedje. Ik houd me liever bij al bewezen bekende bedrijven met keurmerken. Je zou wel even willen bellen, maar ik beheers me maar, want dan gaat dit bedrijfje bij je plakken. Een te lang gesprek en afspraken proberen te maken bv. Dus dit was een folder waar men toch niet veel aan heeft. Gij zijn allen gewaarschouwd.

Ontdek meer van De Muziek Experts

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder

  • https://qxjr001.digiplay.nl/stream/9160/stream/1/